onsdag 12 oktober 2011

Sammanträden...

... är tillställningar där minuter är sparade och timmar är förlorade sägs det ibland lite elakt. Och det blir många möten. Tack och lov är det dock sällan som det känns som ett slöseri med tid och arbete! Studentrösten är viktig, och jag är väldigt glad över att det på de nivåer vid Teologen där jag haft uppdrag att representera studenterna har (i alla fall de flesta) anställda visat att de håller med om det.

Sen är det så klart många gånger svårt som studeranderepresentant: uppgiften går ju till viss del ut på att min okunnighet ska bli fleras nytta! Det är ett väldigt utvecklande arbete att jobba i och för TSR. Nu på fredag är det sammanträde med en grupp som fått i uppdrag att skriva teologens remissvar på förslaget till ny anställningsordning för Uppsala universitet. Med min tid i rekryteringsgruppen föll det sig väldigt naturligt att det är jag som skickas dit. Det kommer dock en dag när vi som varit med ett tag har gått vidare till nya uppgifter. På grund av detta behöver vi hela tiden nya engagerade studenter som vill vara med och ta ansvar och få erfarenheter som de kan ha nytta av ute i arbetslivet.

Finns ni kanske någonstans därute? Hör av er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar