torsdag 20 oktober 2011

Dagen mellan möten

Ack, att veckan inte har fler timmar! Just denna vecka är det av någon märklig anledning ovanligt tjockt i kalendern. Hade det inte varit för att jag betraktar studierådsarbetet som en utvecklande del av min utbildning hade jag haft stor anledning att klaga. (I stället så klagar jag, men bara lite. Jag unnar mig det.)

På fredag ska den nya fakultetsnämnden utbildas så att vi vet vad för lagar, förordningar och bestämmelser som gäller. Och i går utbildades rekryteringsgruppen i fråga om pedagogisk meritering, och på eftermiddagen hade vi möte med gruppen som ska arbeta fram en policy för institutionens förhållningssätt till andra utbildningsgivare i närområdet. I november ska vi ses igen, och vi har var och en fått en läxa att titta lite närmare på en eller flera av våra konkurrenter/partners.

I dag ska jag göra min läxa – fast inte den jag skrev om ovan. Någon gång måste det ju faktiskt studeras också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar